zondag 20 september 2015

Oogst van vandaag!

Ik dacht, ik ga even op de tuin kijken of er wat te oogsten is. Kijken of de mais al " klaar" is! 
Nou, die was klaar, en meer! 7 courgettes! Tsss...de courgettes deden het wel, maar niet als andere jaren, genoeg om te eten en eens een weg te geven. Maar niet zoals andere jaren, dat ik niet meer wist waar ik met die dingen heen moest!  En nu..nu je denkt dat het seizoen bijna over is....liggen er 7! 
Gezien ook dat er in ieder geval vijf butternut pompoenen liggen, en een grote groene. De witte kool mag er ook uit, zo ook de koolraap. Maar die moesten dus even wachten, want meer als dit kon ik niet mee nemen op de fiets. 
Voor nu dus de meeste mais, Soester knolletjes, chinese boontjes, de eerste droogbonen en de courgettes. Het meeste is al verwerkt!  Ik werd er blij van vandaag! Doei! 

3 opmerkingen:

  1. Al je ijver is beloond. Wat veel maiskolven.
    Weet je dat mais op de barbecue ook heel lekker is!
    Groetjes van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen