dinsdag 26 januari 2016

Eindelijk.....

Zo, dat heeft even geduurt. Bijna vier maanden na mijn laatste blogpost. Schande, maar het is niet anders. Sinds die tijd weinig tijd op de tuin doorgebracht. Dus ook weinig te melden. 
Ook druk met andere dingen geweest, wat kwaaltjes gehad, enz. Maar nu dus weer actie! 

Afgelopen maanden alleen even op de tuin geweest om palen te plaatsen. Met draad waaran mijn tien nieuwe gekregen frambozenplanten mogen gaan klimmen.  Oude palen verwijderd, nieuwe gemaakt, vast gaas gespannen om de hoek waar de asperges staan om een en ander tegen aan te laten groeien. Er staat een enorme berg onkruid op de tuin nu, het is zulk zacht weer geweest, dat groeit gewoon door. Straks dus een hoop te doen, maar heb er zin in. 

Vorige week zaden en piepers besteld bij Van der Wal. Hoop de zaden komende week binnen te krijgen. De pipers zullen pas eind februari komen.  Gisteren prei voorgezaaid, en paprika's. Best vroeg om paprika's te zaaien, maar hoop zo iets eerder grote planten te hebben en dat de paprika's dan de tijd hebben om te rijpen/ kleuren. Ik heb nu nog best vaak dat ik dan de laatste paprika's er maar groen afhaal. Niks mis mee, maar wil liever de originele kleur. 

Achter het kleine tuintje gisteren wat opgeruimd, en vandaag even aangeharkt. Daar kan ik vast gaan bedenken wat er dit seizoen komt te staan. In ieder geval weer sla soorten. Is lekker om bij huis te hebben. Er staat nu nog kruidvenkel, rozemarijn en wat selderij. 









Wat mij betreft is het nieuwe tuinseizoen gisteren beginnen met dat mooie weer! 

Ik heb niet helemaal stilgezeten de afgelopen maanden hoor. Lekker veel gebreid en gehaakt. Ik heb de kerstmuizen van Dickens gehaakt, kerst onderzetters gehaakt en een vest gebreid! 






Tot de volgende blog! 

2 opmerkingen:

  1. Wat een tuin ijver al weer.Je hebt echte professionals en hobbyisten.Bij de eerste groep behoor jij!! Met de naalden heb je ook niet stil gezeten. Prachtig. Vooral de Dickens muizen. Zo lief!! Groetjes van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi vooral de muizenfamilie is kei schattig

    BeantwoordenVerwijderen