zondag 28 februari 2016

De tuintjes!

Vandaag even naar de grote tuin geweest, gewoon om te kijken. Gelukkig is het niet zo nat meer. 
De knoflook die nauwelijks opkwam heeft het schijnbaar naar zijn zin in de modder, want ze staan allemaal boven  de grond met groene sprieten. Leuk. 

Het is een rommeltje nog op de tuin. Nog steeds de zooi niet opgeruimd, staat gepland voor volgend weekend, maar dat weet je bij ons maar nooit.  En al die vakken....als je dat zo op de foto ziet, lijkt het wel een bak zooi!  Maar ik denk dat het voor mij goed werkbaar is. Bak voor bak....! 

Er is nog niet veel te zien op de tuin, behalve de knoflook. Wel komt een van de rabarbers boven piepen, en staat de dwergkwee nog steeds vrolijk te bloeien. De fruitsruikjes lijkt ook leven in te zitten. 



















Vandaag ook lekker bezig geweest in het tuintje achter. Opgeruimd, de bakken klaar gezet voor de tomaten. Dezelfde plek als vorig seizoen, dat is goed bevallen, zo beschut achter het schuurtje.
Achter komen de knoflook en gewone bieslook inmiddels boven  de grond, ook de daslook laat zich zien. 
Vandaag het kasje weer in elkaar gezet. Hoop daar komende week vast wat sla enzo in te gaan zaaien. 

Het word passen en meten in de tuin. Ik wil zoals elk seizoen ook peultjes in de achtertuin, maar dat gaat niet passen dit keer, bovendien heb ik alle hoeken wel gehad de afgelopen jaren. Dus die gaan in grote potten achter denk ik, eens kijken of dat goed gaat.  De achtertuin en ik zijn er in ieder geval klaar voor. Kom maar op met dat voorjaar!










Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen