zaterdag 26 maart 2016

Hard gewerkt!

Hallo,
Afgelopen donderdag weer lekker een paar uur op de tuin gewerkt. Was wel koud, geen zon. Maar, hard werken, krijg je het vanzelf warm.
Had een groot vak, waar ik de doperwtjes wilde zaaien, maar dat was nog een grote berg onkruid. 
Eerst ontdaan van groot onkruid en onkruid met penwortel eruit gespit. Daarna alles omgespit en nog meer onkruid weggehaald. Rek opgezet voor de erwtjes, erwtjes gezaaid, en gaas eroverheen, zodat de erwten niet door de vogeltjes weg gekaapt worden.  

Vandaag was het echt mooi weer, volop zon, wel veel wind. 
Eerst het grote vak aan het zijpad gedaan. Daar moeten over een week of twee de piepers komen, dus moest nu wel gedaan worden. 

Veel onkruid weggehaald, kweekgras, weer wortels van het kweekgras verwijderd, paardestekken uitgestoken, enz. Daarna omgespit en weer wortels van kweekgras verwijderd. Ziet er nu zo uit: 

Hele verbetering he? Toen dacht ik, laat ik nou maar verder gaan aan die kant, de hoek die ik gedaan heb was verschrikkelijk, tot voor kort stonden mijn compost bakken er, maar groeide er ook veel hardnekkige brandnetels, wilde bramen en meer bagger.  Veel weg kunnen halen, maar heel veel ook niet, zal stukje bij beetje moeten. Die brandnetels hebben echt mega kluiten van wortels onder de grond...
Maar, heb het behoorlijk netjes gekregen. Er ligt best ook nog wat compost daar. Ik denk dat de grond in die hoek wel 10 cm hoger ligt dan de rest.  Ik had zo gedacht dat daar de pompoenen en courgettes maar moeten komen, die houden wel van een beetje compost!  Maar...die gaan er pas half mei in, dus deze dame heeft de hoek mooi afgedekt met doek, scheel de komende zes weken onkruid trekken, er is nog genoeg te doen!





Hmm..foto's liggen wat door elkaar. Onder is dus vóór.....en boven  is na! 

Nou, hard gewerkt dus, ben trots op mezelf!  Ik voel trouwens ook wel dat ik hard gewerkt heb, rug, armen, schouders, knieen! Ik word oud....hahaha! Zal morgen nog wel erger zijn.....en daarna is het weer over! 
Zo..nu twee dagen rust, en komende week weer een paar uur. Ondertussen is het thuis, zaaien, verspenen, enz. 
Lekker hoor....ik heb er zin in! Groetjes, fijne paasdagen! 

4 opmerkingen:

  1. Nou nou ziet er goed uit meis maar wat een werk weer !Maar fijn om te lezen dat je er nog steeds zoveel lol in hebt x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je heb we veel werk verricht. Fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker hard gewerkt ziet er netjes uit allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo inderdaad flink gewerkt, ja ik voel dat ook altijd 2 dagen in de spieren...hahaha.., maar dan heb je ook wat he :P

    BeantwoordenVerwijderen