zaterdag 12 maart 2016

Lekker weertje!

Echt lekker weer vandaag, dus hup naar de tuin. 
Een paar uur lekker bezig geweest. De ene helft van de tuin is nu bijna gebruiksklaar. 
Een vak alvast vol gepropt met pootuitjes.  Als die allemaal groot worden.....wat zit er veel in zo'n zakje.  

Het vak waar de chrysanten staan is ook weer schoon, wat niet zo slim is, is dat ik vergeten ben om de chrysanten uit te graven voor de winter. Dus ik hoop dat ze het overleeft hebben en het gewoon gaan doen. Anders ga ik echt verdrietig worden...maar ja, eigen schuld dan.....
De duizendschoon kan blijkbaar goed tegen de winter, want die plantjes zijn behoorlijk gegroeid! Leuk! 

De pruimenboom is nu echt dood vrees ik. Toen ik de tuin ging huren stond deze boom er al. Deed het slecht, behandeld voor hagelschot ziekte. Jaar erop slecht in het blad, weinig pruimen. Afgelopen jaar zat er amper blad aan. En nu dus echt ziek/ dood. Die zal geruimd moeten worden komend seizoen. 

Thuis al een en ander voorgezaaid, wat koolsoorten, venkel, bloemen en tuinbonen. Komende week nog meer voorzaaien. In het platte kasje hierachter wat pluksla gezaaid.  

Volgende week hoop ik op de grote tuin ook al een en ander te gaan zaaien. Hopen dus dat het van dit heerlijke weer blijft. Groetjes!












3 opmerkingen:

  1. o lekker he dat het seizoen weer langzaam maar zeker aan het beginnen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jo,
    Elke keer als ik op je blog kijk, dan verbaas ik me over wat jij allemaal aan je vele tuintjes doet.
    Super knap en wat een werk. Petje af. Mijn tuinbak ga ik zeer binnenkort ook zaaiklaar maken. Ik blijf je volgen en t.z.t meegenieten met je oogst.

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jootje,

    Dit leest stukken prettiger dan op het forum.
    Wat ziet je tuin er goed uit zeg.
    Zonde van die pruimenboom.

    Groetjes Conny.

    BeantwoordenVerwijderen