zondag 3 april 2016

Lekker bezig geweest!

Gisteren zou het prachtig weer worden, veel zon enzo.  Nou, goed weer was het, maar geen zon gezien!
Wel heel hard gewerkt. Was om half tien op de tuin, ging om half vijf weer weg. Onwijs veel gedaan, kon niet meer stoppen! Dat voel ik nu ook wel, vandaag maar kalm aan! :-))
Heb alle bakken op orde....er kan gezaaid worden. Heb nu nog twee stroken die gedaan moeten worden, en onkruid tussen de tegels moet nog weg. Maar dan ben ik helemaal bij! 

Wat een lekker gevoel is dat. Begint weer te leven op de tuin. De frambozen en bessen gaan uitlopen, knoflook lijkt het weer op te pakken. 
De pruimenboom is echt overleden. Gisteren al een paar takken verwijderd, en dat zullen we beetje voor beetje blijven doen. De kersen en perenboom krijgen knoppen. Alle rabarbers lopen uit, dat is mooi, want ik las in het tijdschrift Landleven een leuk recept voor Rabarcella.....een leuk drankje op basis van rabarber en wodka. Leuk om te proberen...hoewel ik zelf geen alcohol drink!

Gisteren wortelen gezaaid, gewone oranje, paarse en rode. Ook meiraapjes, en raapstelen gezaaid. 
En.....de aardappelen gepoot! Dus dat kan aan de groei. Ik heb dit jaar gekozen voor late aardappelen, Nicola....dus die moeten  nog een maand of vijf staan, maar hoop ze dan de winter door te kunnen eten. 
Over twee weken krijg ik ook een paar aardappeltjes Pink Fir Apple.....een lekker aardappeltje ook voor salades enzo. Leuk! 

Van de week s'avonds even de bonenstaken in orde maken met Jos. Even nadenken hoeveel er moeten komen, wil droogbonen, capucijners, spercibonen, gele bonen, snijbonen..enne....enne....zal keuzes moeten maken vrees ik! :-))

Vandaag in huis wat rommelen met de plantjes die door het hele huis staan. Wateren, verpotten, zaaien, enz.  En hier begint zowaar vaag een zonnetje te schijnen nu....dus.....in de actie! 
Groetjes!


















2 opmerkingen:

  1. Weer petje af, dat je je moestuin bijna weer op orde hebt. Wat geeft dat een heerlijk gevoel, he?
    Groeten van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen