dinsdag 5 april 2016

Tomaten!

Zomaar even een berichtje tussendoor. 
De tomaten had ik al vroeg gezaaid. Ik heb tegenwoordig van die warmte matjes, dus ik dacht, dat gaat helemaal goed komen. Niet dus....ze kwamen zeer snel op, maar waren in twee dagen mega lange slungels, en de meesten hadden het zaadje nog op de kop. Gaat te snel dus!
Dus een week of drie later maar op mijn eigen manier weer gezaaid. Gewoon in een bak, op de lichte warme zolder. De meesten zijn opgekomen, ze hebben nu al wat echte blaadjes , dus ik heb ze gisteren ieder een eigen potje gegeven.ik heb meestal niet zulke bijzondere tomaten, heb al moeite genoeg om gewone tomaten groot te krijgen, maar had bij een tuinvriendin plaatjes gezien van zulke leuke tomaten, en ze had zaad gewonnen, dus ik krijg als het goed is leuke tomaatjes. 

Mijn keuze is genomen op basis van, ooohhh...die ziet er leuk uit, dus over smaak kan ik niks vertellen, dat komt na de zomer! Hihihi.. 
Heb wat plaatjes van het internet gehaald. 
Deze gaan het worden: 

Ananas tomaat

Michael Pollan

Bumblebee

Millefleur

Kruisbes tomaatjes

Yellow pear


Reizigers tomaat.

En dan heb ik ook nog San Marzano en Roma. 
Geef toe, zien er toch allemaal te leuk uit? Hahaha.....
De reizigers tomaat heb ik mogen proeven, erg lekker, en je kunt er dus tomaatjes afbreken en per stuk opeten. Je kan hem mee op reis nemen dus en af en toe een tomaatje nemen! :-)))

Later in het seizoen zal ik foto's mken, en laten weten of die leuke tomaten ook te eten zijn! 
Groetjes


4 opmerkingen:

  1. Die reizigerstomaten zien er leuk uit! Ik heb nog nooit van dit ras gehoord, ben benieuwd hoe ze smaken van de zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die reizigerstomaten zien er leuk uit! Ik heb nog nooit van dit ras gehoord, ben benieuwd hoe ze smaken van de zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke soorten heb je zeg! De yellow pear heb ik ook al een paar jaar in de tuin, bevalt goed veel opbrengst en lekkere tomaatjes. Heb dit jaar iets minder soorten. Mijn vriend eet het liefste gewoon rode kerstomaatjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. das zeker ohhhhh, prachtige soorten heb je!! succes

    BeantwoordenVerwijderen