zondag 8 mei 2016

Rabarber!

Afgelopen donderdag een paar uurtjes naar de tuin geweest. Ging ondanks mijn griep/ verkoudheid redelijk. De planning was om ook vrijdag en het weekend te gaan, maar dat ging niet meer, te beroerd. Jammer.....maar aan de andere kant, met dat weer van de afgelopen dagen was het eigenlijk al te warm om uren in de tuin bezig te zijn. 
De dagen maar al rommelend om huis doorgebracht. Plantjes verpot enzo.....voor de zaailingen zorgen.
Maar goed, toen ik op de tuin was heb ik flink wat rabarber mee kunnen nemen. Leuk...ik had daar ook al een plan mee. In de Landleven stond een leuk recept voor een drankje: Rabarcella noemden ze het. Wodka, suiker, vanille en rabarber. Dat zit nu in een grote pot. Voor een week of 3-6. Af en toe even schudden, zodat de suiker oplost. Na die tijd word de boel gezeeft en weer terug in de pot gegoten. Dan nog een maand of 3-6 laten trekken. Dus dat word oktober ofzo,voordat dat drankje klaar is. Hoewel ik niet van alcohol houd, vind ik het wel leuk om af en toe zoiets als dit te maken. Leuk ook om in kleinere flesjes te doen en weg te geven. 
Van het restant van de rabarber  lekker twee potjes rabarbercompote gemaakt. Erg lekker was ie. 
Groetjes! 



1 opmerking: