donderdag 30 juni 2016

Wat een weer...

Echt niet leuk meer al die regen! 
Afgelopen weekend met lieve hulp op de tuin geweest. Zaterdags konden we nog wel wat doen, maar zondags meerdere keren nat geregent en er maar mee op gehouden. 
Wel lekker wat doperwten en tuinbonen geplukt. En natuurlijk weer rode bessen. Lekker hoor. Nu een erg makkelijk receptje op internet gevonden op weckenonline. Het woord zegt het al: wecken...dat had ik dus nog niet eerder gedaan. Ik heb ook geen weckpan, maar in een gewone pan kan het ook, zowel recept als hoe dat moet in gewone pan op internet opgezocht en gemaakt. Makkie. En lekker, vooral over de yoghurt. Je kan omdat je weckt ook minder suiker gebruiken omdat je niet die enorme hoeveelheden suiker nodig hebt als bv jam om de jam houdbaar te maken. Voor dat houdbaar maken weck je dan. 
Volgend seizoen ga ik al de bessen zo doen. 

Ook een boel zooi opgeruimd en in zakken gedaan, die moeten voor de vakantie nog even naar de stort. Zoveel onkruid. Staat een zak of 11 nu. 

De kolen die onder vitrage stonden vanaf het begin hebben nu knolvoet, slakkenvraat en rupsen, de groei lijkt er volledig uit. Heb de vitrages, ook van de spruiten verwijderd...kan zonder vitrage niet erger worden lijkt me. Van het weekend even een paar nieuw plantjes kopen en het nog 1 keer proberen, zou graag witte en rode kool hebben in het najaar. 

Waar ik heel blij van werd, was dat ik zag dat mijn dwergkwee dit jaar eindelijk redelijk wat vruchten krijgt. De plant is ook enorm gegroeid. Leuk hoor, in het najaar lekker gelei maken! 



Tot slot nog even een plaatje van mijn snack komkommers...oogst van hierachter en op de tuin....
Groetjes!




1 opmerking:

  1. Tja Jo wat een weer he, hier worden we niet blij van en de tuin met deze hoeveelheden water ook niet.... Groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen