zaterdag 17 september 2016

Hard gewerkt!

Zo, vandaag een uur of 7 op de tuin geweest en hard gewerkt! 
Jos is gelijk begonnen met zooi bij elkaar verzamelen. Afgezaagde takken, zakken onkruid enz, en heeft deze naar de stort gebracht. Ondertussen heb ik tegels uit de ene tuin gehaald en op stapeltjes in de andere tuin gelegd, zodat Jos daar een nieuwe bak kon maken. Na het grasmaaien is hij daar aan begonnen, mooie bak geworden, en twee spa diep omgespit. 
Van de week even karton erop leggen, zodat het onkruid minder kans krijgt. 
Dit is voor...
En dit is na! Een mooie flinke bak erbij. En ook nog ruimte om te zitten! 
De hoek daarachter daar hebben we ( vriendin Marjon en ikzelf) de beukenhaag flink terug gesnoeid. Waardoor er daar flinke ruimte ontstond. Er staat een hoge haag, en daarvoor lagen al tegels, dat stuk is vrij nu, en daar liggen nu de bamboe stokken en bogen enzo. 
Die zou ik eigenlijk in de strook voor de lagere haag leggen, maar daar kan ik nu de rabarbers gaan zetten. Plek extra dus. De plek waar de stokken en bogen lagen daar hebben we ook al veel onkruid verwijderd. Op die plek gaat de compostbak komen. En met een beetje mazzel houd ik nog een stukje ruimte over voor een houten bak. Maar dat is voor later. 
Maandag weer naar de tuin om de tweede helft van de beukenhaag terug te snoeien. 
De laatste Soester knolletjes geoogst....was toch nog best veel, ook courgette ( tuuuurlijk) wat frambozen, snijboontjes en een afgevallen pompoentje geoogst. Het opruimen van de Soester knolletjes leverde weer een nette bak op. 

De pompoenen...het lijken er steeds meer te worden. Ik heb er weer erg veel plezier van.  Blijf het een van de leukste planten vinden. De hele hoek staat nu vol met maar twee pompoenplanten..en nog steeds groeien ze. Zo benieuwd hoeveel pompoentjes er uiteindelijk geoogst kunnen worden.  Ik gok zo rond de 15. :-)




Een hoop gedaan dus vandaag, blij met de hulp van Jos en Marjon, bedankt lieverds! 
De tuin die ik ga houden ziet er nu dus al heel redelijk uit, en het werk wat daar nog verricht moet worden is gewoon werk, zoals in het najaar de kersen en perenboom snoeien. Oja, en onkruid trekken. Hahaha! 

De tuin die weg gaat daar is nog wel wat werk aan, maar daar heb ik nog drie maanden de tijd voor. 
Nu al zin in het volgende seizoen terwijl we eigenlijk dit seizoen nog lang niet uit zijn!  Een seizoen waarin ik alles hoop bij te kunnen houden, en met misschien wel leuke mensen op de andere tuin! Ik hoop het. 

Tot de volgende update! 






2 opmerkingen: