dinsdag 13 september 2016

Oogstfoto's.

Zo, even wat oogstfoto's. 
Afgelopen zaterdag naar de tuin geweest, een poosje flink tekeer gegaan met vooral puin ruimen. Uitgebloeide dingen weg halen. 
Al de kikkererwtplanten eruit getrokken, daar zaten bij sommige wel peulen aan, maar er zaten geen erwtjes in. Weg ermee. Voor het zicht een beetje netter gemaakt. 
Zaterdag gaan we de beuk erin zetten in de tuin. Eerst vuil naar de stort, daarna een bak erbij maken, en misschien nog de beukenhaag snoeien. 
Het is zaterdag ook opendag op de tuin. Ik hoop dat er ook mensen komen om voor een tuintje te kijken. Zou leuk zijn als er al iemand de tuin die ik opgezegd heb wil. Ik heb de tuin nog tot eind van het jaar, maar aardige mensen mogen als ze dat willen wel vast beginnen op de vrijgekomen stukken. Ik kan nog niet alles eruit halen, pompoenen, witlof en boerenkool staan er sowieso. Ik hoop toch echt dat de boerenkool wat vorst krijgt aan het eind van het jaar voordat ik het eruit trek. 

Af en toe denk ik, ohhh, Jo, krijg je er nou geen spijt van dat je de helft van je tuin weg doet? Dan denk ik eraan, dat ik geen piepers meer kan doen, dat er geen twee bedden met aardbeien meer zijn, zelfs niet een bed, want een bed met iets vast erin kan ik er niet bij hebben. En hoe ga ik mijn ruimte zo goed mogelijk benutten? Had die twee tuinen wel altijd vol. En de tuin die weggaat had de meeste plek om te telen....maar goed, als ik dan zoals zaterdag op de tuin kom en ik zie wat er allemaal te doen is dan denk ik, het is goed, Jo! Dat is straks de helft minder! 
Ik zal zaterdag wat voor en na foto's maken, da's wel zo leuk. 

Nu de oogstfoto's. Ik zag dat een beestje aan mijn Soester knolletjes was begonnen, dus heb ze maar voor het grootste gedeelte geoogst. Zagen er goed uit. Had laatst al de minimais geoogst...te laqt, want er zaten al groten bij, en die zijn echt niet zo te eten. Kom ik op de tuin zie ik weer allemaal pluimpjes......toch weer een heleboel kleine maisjes bijgekomen!  Ook bijna 1,5 kilo snijbonen kunnen plukken van mijn zeer late tweede zaai van die dingen. De eerste was mislukt. Dus....bofkont! 
Tomatenfoto's hebben jullie al genoeg gezien, maar die blijven nog steeds komen. Heb nu denk ik zo'n 12 potten met tomatenprut voor sop of pasta!
Een foto van het kruisbestomaatje. Ding blijft groeien, plant ziet er niet uit, maar heeft een enorme hoeveelheid pieptomaatjes gegeven. 

Paprika's geplukt..
En de oogst van zaterdag...




En tenslotte: vandaag mijn eigen ( droog) boontjes maar gedopt!  Tot later! 








Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen