maandag 17 oktober 2016

Update van de tuintjes!

Oei, oei, zomaar weer een maand voor bij!  Wel een drukke maand. Hoop gedaan al op de tuin. We beginnen aardig op te schieten met het veranderen van de tuin, en het ontmantelen van de tuin die weggaat. 
Anderhalve week geleden op zaterdag met Jos naar de tuin met de bedoeling een hoop te doen. Jos heeft aan de kant van het weiland plastic platen aan het hek bevestigd. Ik hoop daarmee minder overgewaaid onkruid van het weiland te krijgen.  Daarna begonnen aan de afscheiding tussen beide tuinen. Dat ging lekker, totdat ik op een hark stapte die met de tanden naar boven lag, de hark ging dwars door mijn werk klompjes zo mijn teen in. Auw!  Bloeden natuurlijk, buurman verbanddoos gehaald. 
Toen maar naar huis en de huisartsenpost gebeld. Kon ik twee uur! later terrecht. Hechtpleister en een tetanus injectie.  Heb er nog steeds last van, zit ook nog steeds niet dicht.  Ik denk eigenlijk dat het beter gehecht had kunnen worden. Maar goed, ben met zere teen en al gewoon weer bezig op de tuin. 
Even een foto van de laatste pompoentjes , paprika's, meloenperen, en de appeltjes van de boom in de voortuin! 




Wat een oogst he?  Ik heb een aantal dingen helemaal niet kunnen oogsten dit seizoen, zoals kolen , spruiten en amper piepers, maar alle vrucht groenten heeft het bizar gedaan.  De meloenpeer had ik dit jaar voor het eerst in de volle grond, dat gaat echt zoveel beter als in pot! Die komen er volgend seizoen weer. Ik vind het net meloen....en dat lukt me nooit, dus heb ik toch een soort van meloentje! 

Vandaag met vriendin Marjon naar de tuin geweest. De compostbakken moesten van de een naar de andere tuin, en moesten dus leeg. Verrassend veel mooie compost zat erin.  Dus op mijn tuin onkruid verwijderd en alle bakken kunnen voorzien van mooie compost. 
En dan komt er begin november ook nog een lading  koeiepoep! Tjonge.....wat zullen mijn plantjes blij zijn komend seizoen! Mega planten worden het! 😊 ik heb er nu al zin in! 

Nu alleen nog de frambozenplanten verplaatsen naar mijn tuin, en straks de rabarber. Dan staat er op de tuin die weg gaat nog boerenkool en witlof....maar dat mag nog tot eind december.  
Ik hoop dat er mensen zijn die mijn tegels willen, en eventueel wat houten bakken. Vandaag had ik al een reactie op mijn opgehangen briefje voor tegels. Die mensen halen er in ieder geval al wat weg. 

Zat vandaag te denken dat ik om deze tijd nog niet eerder zoveel nog op de tuin had, winterwortel, pastinaak, boerenkool, andijvie, koolraap.  Lekker hoor. Vandaag koolraap gegeten, en voor woensdag pastinaak en wortel meegenomen, lekker ovenschoteltje samen met pompoen, aardappel en uien! 

Foto van de tuin die weg gaat! 


Veel plezier in gehad, maar nu dus alleen nog maar deze tuin: 





Nou, ziet er tof uit toch? Blij mee!
Tot de volgende keer! 










2 opmerkingen:

  1. Prachtig ziet je tuin er uit. Veel arbeid verricht en zeker een goede keuze deze tuin knus en gezelly. En je teentje kus er op x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi hoor je nieuwe tuin, lekker overzichtelijk! en beterschap met je teen.
    groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen