zaterdag 18 maart 2017

Bak gevuld!

Zo, gisteren de bak gevuld met een dikke kuub tuingrond!  Mooi hoor, zo'n zwarte lege bak!  
Maar dat lege duurde niet lang. Ik had een sneeuwbal plant ding op stam...geen idee meer hoe hij heet... in een pot staan, en zo ook wat lavendel en mijn rozemarijn.  Deze zijn lekker in de bak geplant. Was ook wel nodig, meer wortel als aarde zat er nog in de potten. Ik denk dat deze planten erg blij zijn nu! 

En kon het niet laten natuurlijk om even naar het tuincentrum te gaan.  Wat veldsla, barbarakruid en komkommerkruid ( borage )  gekocht en in de bak gezet.  Ze hadden bij het tuincentrum klien zakjes met sjalotten, en die zitten nu ook in de bak. Was eigenlijk niet het plan, want ik heb zowel sjalotten als uien  voorgezaaid, maar dat laat erg op zich wachten.  Dus miepje ongeduld toch maar wat sjalotjes geplant! 😊 

Blij met mijn bak. Het plan verder is om er winterwortel, winterprei, pastinaak en palmkool nog in te zaaien. En vooraan in de bak blijft een randje vrij voor slasoortjes!   
Kom maar op met dat voorjaar! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten