dinsdag 18 april 2017

De grote tuin!

Afgelopen zaterdag weer een flinke poos op de tuin bezig geweest. We hebben een weekje vakantie gehad, gecombineerd met de moestuindag waar ik elk jaar naar toe ga. Weer leuke dingen gekregen en geruild, en weer leuke nieuwe en oude mensen ontmoet. Altijd erg gezellig. 

Ik heb oa aardappels gekregen, en die heb ik zaterdag gepoot. Niet veel, want niet veel plek meer nu met 1 tuin, maar toch twee strookjes gereed gemaakt voor twee keer 13 piepertjes. 
Pieper Annabel....een vroeg ras, en pieper Texla, een veel later ras. Ik word er nu al blij van.  Het is best leuk met maar 1 tuin. Je word heel creatief. Ik weet nu al namelijk niet waar ik alles neer moet zetten, maar vind dan toch steeds weer een oplossing. Dus toch wat mais en lathyrus gezaaid! :-))
Verder nog drie soorten bloemen gezaaid.  Twee soorten uien geplant, gele en witte. De rode uien ga ik hier achter planten. ( maar waarrrr?)  Verder tien prei plantjes geplant in het vak waar nu de wortels en zilveruitjes opkomen.  

Vriendin Marjon is ook nog even langs geweest en samen hebben we het tunneltje/ kasje opgezet. 
Daar staan nu bloemkool, koolrabi en rodekool plantjes in.  Bij de planten ga ik flessen met water op de kop zetten, want op deze manier krijgen ze natuurlijk geen water.  En nu maar hopen dat het eens gaat lukken met de kolen. 

De rabarber is ook goed op gang gekomen, dacht dat het minder zou zijn omdat ze weer eens een andere plek hebben gekregen maar het lijkt mee te vallen. 


De fruitstruiken lijken het ook weer erg goed te gaan doen. Vooral de rode bessen!  Komend weekend moet er echt vitrage over....die was ik zaterdag vergeten. 
Blauwe bes

Kruisbes

Rode aalbes

Hier en daar komen er ook al capucijnders op.....hoop dat deze het goed gaan doen, vind ik toch wel erg lekker. Dit zijn lage, maar wil ook nog hoge klimmers gaan zaaien binnenkort. 

De kers zit vol met bloesem, als het weer ( vorst) geen roet in het eten gooit dan denk ik dat ook dat weer een leuke oogst word. 
Ben wel benieuwd hoe het seizoen verder gaat verlopen...ik denk wel dat ik een hele volle tuin krijg, want ik probeer nu echt elke plek te benutten.  Kan nu al niet wachten om straks de over volle tuin te zien....vol met lekkers! 

Dwergkweepeer

Chrysanten

Knoflook

Hoewel ik al ruzie met slakken heb gaat de achtertuin ook best leuk. Volgende update komt de achtertuin aan bod! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen